logo

Follow Me:

ABOUT

ENG

The study of image and its reproduction is the center of my studies: between video and photography, I studied video editing and after I started out my path as assistant. My transition to portrait photography occurs quickly and coherently with my natural interest for subjects, to tell their stories through static or dynamic images.
That’s how I imagine these faces in their path of genesis, while light brings out little details from the shadows that giving back to them an evolving image.

ITA

Lo studio dell’immagine e della sua riproduzione è il centro dei miei studi: a cavallo tra il video e la fotografia, dopo aver studiato montaggio inizia il mio percorso come assistente. Il passaggio alla fotografia di ritratto avviene rapidamente ed in coerenza con il mio naturale interesse per i soggetti e la possibilità di raccontarli in immagini, che siano statiche o in movimento.
È così che immagino questi volti, nel loro percorso di genesi, mentre la luce inizia a delinarne piccoli dettagli che li fanno emergere dall’ombra, restituendo di essi una immagine in divenire.